Atpakaļ

Nissan pētījums atklāj, ka 86% autovadītāju izvēlas savam personības tipam neatbilstošu automobiļa krāsu

  • Vairāk nekā 8 no 10 autovadītājiem izvēlas savam personības tipam neatbilstošu automobiļa krāsu.
  • Starp populārākajām izvēlēm vajadzētu būt spilgtām krāsām, nevis konservatīvām, piemēram, sudraba, melnai un pelēkai.
  • Pētījums norāda, ka par spīti plašajām automobiļu personalizēšanas iespējām, vairāk nekā puse autovadītāju izvēlas būt piesardzīgi un izvēlas neitrālas krāsas.
  • Nissan izstrādā Facebook Chatbot – tērzēšanas robotu, kas pircējiem palīdz noteikt sev piemērotākās automobiļa krāsas. Izmēģiniet testu šeit: https://www.facebook.com/NissanMicraChatbotUK

 

 21.09.2017. – Vairums autovadītāju brauc ar savam personības tipam nepiemērotas krāsas automobili. Pie šāda pārsteidzoša secinājuma Nissan nonāca, veicot pētījumu Eiropas mērogā, kurā atklājās, ka 86% aptaujāto autovadītāju, izvēloties automobiļa krāsu, ir veikuši nepareizu izvēli.

 

Pētījums atklāj – neskatoties uz to, ka pašlaik ir pieejams daudz plašāks spilgtu krāsu un personalizēšanas iespēju klāsts, automobiļu pircēji, izvēloties automobiļa krāsu, joprojām ir pārlieku konservatīvi.

 

Pētījumu Nissan veica, atzīmējot jaunās Nissan Micra personalizēšanas programmu. Tika noskaidrots, ka aptuveni trešdaļai aptaujāto, balstoties uz viņu personības tipu, vajadzēja izvēlēties izteiksmīgākus toņus, piemēram, oranžu tradicionālā pelēkā un melnā vietā.

 

Lai palīdzētu pircējiem, Nissan vērsās pie tehnoloģijām un, sadarbojoties ar atzīto krāsu psiholoģi, Kārenu Halleri (Karen Haller), izstrādāja inovatīvu tērzēšanas robotu. Tas ir pieejams Facebook un nosaka lietotāja personības tipu, iesakot piemērotāko Nissan Micra krāsu tikai divu minūšu laikā. Pēc tam lietotājs tiek nosūtīts uz tiešsaistes automobiļa konfigurācijas vietni, kur dizainu var pielāgot vēl vairāk. Nospiediet šeit, lai izmēģinātu testu!

 

Gan pētījums, gan tērzēšanas robots tika izstrādāti, izmantojot Kārenas profesionālās zināšanas krāsu psiholoģijā. Kārenai ir vairāk nekā 20 gadu pieredze, un viņa ir sadarbojusies ar daudziem globāliem zīmoliem, lai izprastu patērētāju krāsu izvēles.

 

Jaunā Nissan Micra ir piemērota pircējiem, kas vēlas izpausties ar drosmīgām krāsu izvēlēm. Tā ir pieejama 10 izteiksmīgās automobiļa virsbūves krāsās, ieskaitot spilgtās Energy Orange un Pulse Green. Personalizēšanas programma ļauj izvēlēties kontrastējošas krāsas elementus automobiļa bamperiem, durvīm, diskiem un sānu spoguļiem. Turklāt, interjera personalizēšanas iespējas ļauj pielāgot arī automobiļa sēdekļu apdari, durvju un mērinstrumentu paneļa apdari.

 

Kopš jaunās Nissan Micra pārdošanas uzsākšanas Eiropā šī gada pavasarī, aptuveni 22% Micra pircēju ir personalizējuši savu automobili, kas ir vairāk nekā sākotnēji tika paredzēts. Liela loma šajā pieprasījumā ir pieejamībai – pircēji sevis izvēlētajam, personalizētajam automobiļa dizainam vidēji iztērēja tikai 400 €.

 

Pētījumā tika izmantoti iepriekš izstrādāti jautājumi, ar kuriem, izvērtējot personu uzvedību un izvēles, tika noteikti viņu personības tipi. Šī metode bieži tiek izmantota, lai noskaidrotu personas galveno personības tipu, piemēram, darba intervijas laikā.

 

Pētījuma rezultāti liecina:

-      86% aptaujāto personu ir izvēlējušās savam personības tipam neatbilstošas krāsas automobili.

-      Aptuveni divas trešdaļas izvēlējās tradicionālākas, konservatīvākas krāsas automobili.

-      38% pašlaik brauc ar pelēkas vai melnas krāsa automobili.

-      53% apgalvoja, ka krāsa ietekmēja automobiļa izvēli.

-      No tiem, vairāk nekā puse apgalvoja, ka izvēlējās savu mīļāko krāsu.

 

Balstoties uz 5000 atbildēm Eiropā, enerģiskām krāsām, piemēram, oranžai, vajadzētu būt vispopulārākajai. Šī krāsa norāda uz cilvēka personības tipa enerģiskumu, jautrumu un optimismu. Savukārt baltā krāsa tiek asociēta ar vienkāršību, perfekcionismu un kontroli, bet zilā krāsa ir mierīga krāsa, kuru ir iecienījuši cilvēki, kas augstu vērtē godīgumu un augstus morāles principus.

 

Kārena piebilda: "Izvēloties krāsas, liela loma ir sabiedrības ietekmei. Piemēram, ekonomiskās nedrošības laikā cilvēki bieži ir piesardzīgāki un izvēlas automobiļus ar neitrālu krāsu paleti – melnu, baltu vai pelēku. Tāpēc es neesmu pārsteigta, ka divas trešdaļas autovadītāju brauc ar konservatīvas krāsas automobiļiem."

 

Kārena turpina: "Bieži vien krāsu izvēle ir saistīta ar ambīcijām, un melnā krāsa tiek bieži uzskatīta kā ambicioza, saistīta ar modernām tehnoloģijām un inovatīviem zīmoliem. Iespējams, piesardzībai nav tik liela loma, viņi izvēlās to, ko uzskata par izsmalcinātāku."

 

Cilvēku reakcija uz krāsām sākas jau agrā bērnībā. Tā nav vienmēr kādu simbolismu vai asociāciju izraisīta, bet tā ir mūsu zemapziņā, un mums pār to nav nekādas teikšanas.

 

Cilvēki reaģē uz krāsām dažādi, un speciālisti, piemēram, Kārena Hallere, ar psihometriskās analīzes palīdzību var izprast saikni starp personības tipiem un krāsu uztveri.

 

Prijanka Geitonde (Priyanka Gaitonde), Nissan vecākā krāsu dizaina speciāliste, komentēja: "Jau kopš paša sākuma, jaunās Nissan Micra dizaina prioritāte bija nostādīt pircēju pirmajā vietā. Jaunais tērzēšanas robots ir inovatīvs veids, kā sasniegt to, ko nolēmām dizaina studijā – palīdzēt pircējiem nokļūt līdz viņiem piemērotāko krāsu izvēlei.”